FANDOM

"This Golden Fleece has the power to deflect approaching weapons and thrust them back to those who deliver them." - Gaia

Golden Fleece

Golden Fleece

Golden fleece

Kratos s Golden Fleece

Golden Fleece alebo Zlaté rúno sa prvý krát vyskytlo v God Of War II. Zlaté rúno plní v God of War trošku odlišnú funkciu ako v skutočnosti. Zlaté rúno umožňuje Kratovy zahájiť protiútok. Kratos taktiež môže odblokovať pohľad gorgón a obrátiť v kameň všetkých v jeho blízkosti. V God Of War II je zlaté rúno kľúčom k Island of Creation.

V Gréckej mytológii

Pôvodným majiteľom Zlatého rúna bol Frixos, ktorého matka bola božského pôvodu, a otec kráľom. Frixos mal aj mladšiu sestru Helle. Ich otec sa však z bohyňou nerozhodol žiť a zobral si inú ženu. Nová macocha bola na Frixa a Helle krutá, a jej krutosť a nenávisť sa voči Helle a Frixovy ešte znásobila, keď sa jej narodili vlastné deti. Bála sa o to, žeby sa jej deti mali deliť o trón s Frixom a Helle. A preto vymyslela krutý plán ako sa ich zbaviť..., keď viedli Frixa a Helle na popravisko objavil sa zlatý baran. Zlatý baran odniesol Frixa a Helle ďaleko od krutej macochy, no Helle sa z brana zošmykla a umrela vo vlnách mora, nad ktorým prelietali. Zlatý baran doviezol Frixa do krajiny mocného kráľa - Aietesa. Frixos sa rozhodol obetovať zlatého barana Diovy a rúno darovať Aietesovy. Aietes bol na zlaté rúno tak pyšný, že poprosil svoju mladšiu dcéru o jeho ochranu. Médea - mladšia dcéra kráľa Aietesa - ovládala mocné kúzla. Médea povolala z hlbín zeme desivého jaštera, ktorý strážil zlaté rúno nepretržite. V grécku sa však objavil mladík Iáson, ktorého otca pripravil jeho brat o trón. Iáson bol žiadať trón späť od zlovestného brata jeho otca, a ten mu vyhovel. No mal jednú podmienku. Chcel vlastniť zlaté rúno o ktorom sa za ten čas dozvedelo celé Grécko. Zlaté rúno malo schopnosť vyliečiť akúkoľvek chorobu. Iáson získal zlaté rúno od kráľa Kolchidy a s ním aj trón a ruku Médey.

Funkcie

  • Argo's Return - Ochráň sa pred útokmi a pohľadmi gorgón. L1
  • Argo's Revenge - Po úspešnom aktivovaní protiútoku stlač štvorček k protiútoku. L1 + štvorček
  • Argo's Rise - Po úspešnom aktivovaní protiútoku stlač trojuhoník k protiútoku, ktorý vymŕšti tvojich protivníkov do vzduchu. L1 + trojuholník